Framgång

Eftersom jag, av diverse skäl, inte har möjlighet att starta bebisverkstaden än, är förbereda min kropp inför en befruktning och en graviditet, det bästa och mest vettiga jag kan ägna mig åt.
Jag har hittat en träningsform jag nog kommer tycka om, som jag tänkte börja med i veckan eller nästa. Har köpt en basketboll som jag roat mig med en halvtimme åt gången.
De senaste veckorna har jag också försökt tänka på vad jag äter. Jag försöker dra ner på kolhydraterna och ligga på ett dagligt kaloriunderskott. Jag har knaprat piller: B-vitaminkomplex (för att hålla jämn blodsockernivå) och Omega-3 (eftersom jag är så dålig på att äta fisk) samt tar en Kromtablett då och då för att motverka sötsuget. Mitt senaste knep för att motverka 15.00-dippen på jobbet är att dricka en kopp pepparmyntsté. Jag har låtit mig inspirerats av vegetarisk mat, t.ex. ökat variationen av bönor och grönsaker, och jag har gjort ett par middagar efter LCHF-recept.
Av nyfikenhet ställde jag mig vågen idag och häpnade - jag ligger på 63 kilo! Jag har lega på 66 kilo sen slutet av april


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0