Gravid 25+6: Gravidhjärna och yoga

Imorgon går vi in i v 27, hujedamej. På jobbet har min vikarie skrivit på avtal from 1 december, så omkring där sker överlämning och sen kanske jag går på föräldraledighet/semester någon gång innan Lucia, hur nära inpå är beroende på hur jag mår.

Förutom mitt "håll" lider jag av glömska, även kallad gravidhjärna. För några veckor sen glömde jag bort min tandläkartid så sköterskan ringde och frågade var jag var, så jag hann kasta mig dit hals över huvud. Och igår hade jag en avtalad tid med en person i min förening som jag helt missade så stackarn fick vända hem - gud, vad jag skämdes när jag såg de missade samtalen och meddelanden på mobilen.

En glad nyhet är att jag påbörjat en kvällskurs i yoga för gravida. Vi får sträcka ut kroppen, göra övningar/positioner som är bra både nu och inför förlossningen, och olika andningsövningar. Jag hoppas och tror att den kan öka mitt välbefinnande och vara till hjälp under förlossningen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0