Gravid 40+2: Bf+3

Tre dagar över tiden (fyra om man går efter ägglossning) och ingen bebis har fötts idag heller. Igår var jag tung i kropp och sinne, idag munter och utvilad. Vi umgicks med familjen och jag fick tänka på något annat för en stund. 

Nyss fick jag en massa flytningar liknande ägglossningssekret, och kan såklart inte låta bli att googla på "slempropp". Det är nog inte den, men vissa har upplevt att slemproppen kommit i antåg och därefter värkar. Så kanske?!
Det här letandet efter tecken känns bekant... Jo just det, flashback till barnverkstan! Ständigt vaksam: är det ägglossning på gång? Var det inte molvärk? Kan det vara ägget som fäste? Ömmar inte brösten på ett annorlunda vis?
Och för nästan 15 år sen letade jag på samma sätt spår efter den djupt efterlängtade, mytomspunna mensen...!

Är det detta som är att vara kvinna? Ständigt lyssna, känna efter, notera och identifiera. När kan man egentligen slappna av och bara låta saker och ting komma av sig självt, i sinom tid?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0