Gravid 38+6: Ingen julbebis!

Det blidde inget Jesusbarn! Vi klarade oss igenom både julafton och juldag utan förlossning så nu är det bara nästa (mindre viktiga) delmål kvar: komma förbi nyårsafton!

Jag pustar ut efter två dagar i trevligt sällskap. Igår firade vi jul med släkten på pappas sida, vi var ett stort gäng och det var perfekt med gott julbord, gemenskap, Hej tomtegubbar och julklappar. I år var jag väldigt nöjd med mina inköp och mottagarna verkar detsamma. Även lillan fick några få presenter fast hon inte fanns med oss på utsidan. Jag fick iaf gosa massor 
med det färskaste tillskottet i släkten, fick liksom inte nog av att hålla och mysa, vilket såklart gjorde mig ännu mer bebissugen och längtande efter min egen.

Idag åkte vi vidare till svåger med familj där blev det också en liten julklappsutdelning och mycket barnprat. Barnen längtar efter sin kusin och blev väldigt paffa när de frågade hur lång tid det skulle dröja och jag svarade "en vecka" när de gissat på flera månader ;)

Ikväll har jag och sambon provat tens-apparaten vi fick låna av vår nyförlösta nära. Vi får se om det blir aktuellt eller inte, jag har ju inte ont än så jag har svårt att föreställa mig vad jag kan komma att behöva för slags smärtlindring. Men tens är helt klart intressant. Får väl börja när förvärkarna kommer här hemma så småningom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0