Gravid 39+2: Sömn

Tog just en promenad för mig själv. Solen sken och kölden bet i kinderna. Jag fantiserade om hur jag om några veckor kommer dra barnvagnen samma slinga och gullade lite tyst för att prova hur det känns.
Natten bestod återigen av att vrida mig i sängen efter en fungerande sovställning, och flytta på amningskudden jag använder bakom huvudet som stöd. Två gånger under tidiga morgontimmarna var jag uppe och kissade. Det är OK, jag ska ju inte till jobbet, men jag konstaterade för sambon att jag hoppas inte det sätter igång nu för då är jag inte utvilad.
Jag läste ett tips att sova en stund mitt på dagen eftersom de flesta förlossningar startar nattetid. Problemet blir då som inatt, att jag är alldeles för pigg för att somna. Nu när sambon börjar jobba igen får jag försöka gå upp i tid, vara vaken, ta en tupplur på tidiga eftermiddagen och inte så sent, och sen sova i tid. 9 h på natten och 1 h på dagen är väl ett rimligt mål?

Vikt idag: 80,1 kg (+7 sen inskrivningen)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0