Gravid 38+3: Hicka & MVC

Hick hick - min mage skakar till för varje hicka på insidan. Foster hickar mycket snabbare än oss andra. Hon hickar varje dag. Tycker synd om henne för hicka är ju inte speciellt behagligt. För mig känns det bara mysko och roligt.

Idag var det dags för MVC igen. "Jag trodde inte vi skulle ses igen!" utbrast barnmorskan där jag vaggade henne till mötes. Nåväl, tio dagar kvar till bf är det trots allt.
Mitt blodtryck var bra och snuttans hjärta slog swish swish 148 slag/min. Sf-måttet låg kvar på samma som för två veckor sen, 36 cm, men fortfarande inom kurvan. Hon ligger helt snett nu, med rumpan mitt i min mage och fötterna långt ut på högersidan. Ibland är det precis som att hon pressar ut foten, lite qigong på gång månne? Annars mår vi bra och idag känner jag inte alls av några svullna fötter - woho! Vi får se hur natten blir. God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0