Gravid 38+2: På gott humör

Idag vaknade jag på strålande humör med sång och kärleksfulla ramsor till sambon som redan var uppe. Liksom natten till igår (fredag-lördag) vaknade jag mitt i natten av svullnad/klåda. Men nu var jag förberedd och plockade fram vetekudden ur frysboxen så att mina fötter kunde svalkas och jag somna om. I fredags gjorde jag även misstaget att äta mycket salt mat (bacon, halloumi, jordnötsringar) som jag sen läste binder upp vätskan i kroppen och bidrar till svullnaden. Så igår undvek jag salt mat (utom julskinka!) och jag tyckte mig märka en viss skillnad.

Igår kände jag mig nere och skippade en glöggfika med vänner eftersom jag kände mig svullen, seg och deppig. Istället var jag med sambon hela dagen. Vi hämtade ut babyskyddet till bilen och babyvakten som sambon riggade. Det är en riktigt high tech babyvakt med videoövervakning som sambon köpt, man använder sin smartphone och kan tex spela upp vaggvisor för barnet. Man kan även spela in bebisen på video och ta foton, förutom det mest grundläggande: att den via mobiltelefonen varnar när barnet rör på sig eller skriker. Verkligen coolt.

Nä, om man skulle ta och göra nån nytta. Sambon har nu lindat mina ben och fötter och jag tänkte nu slå in dom sista julklapparna och nynna julsånger för lillan. Elva dagar kvar... Bara hon håller sig inne över julafton, så är jag nöjd.


Kommentarer
Jessie

Åh, snart är det dags :)
Hugo kom 10 dagar tidigare än beräknat och att få honom på bröstet går inte att beskriva.
En fantastisk resa du har framför dig :)

Svar: Det är spännande att inte veta tycker jag :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-21 @ 23:30:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0