Gravid 39+5: Nyårsafton

Sista dagen på nya året, och sista dagen på graviditeten innan beräknad förlossning. Än så länge är allt som vanligt. Lite täppt i näsan bara.

Året 2014 började med tårar. I december 13 fick vi avbryta vår tredje behandling med Puregon pga att julledigheten kom emellan och äggblåsorna fortfarande var små och omogna. Jag och sambon drog iväg och firade jul ensamma, bara vi två.
I januari satsade vi igen men behandlingen med puregonsprutor resulterade i mens. Två av mina vänner hade plussat under julen. Själv fick jag en gulkroppscysta som var tvungen att försvinna innan vi kunde fortsätta. Sen vände det och i april veckan efter påsk blev det äntligen plus genom årets andra, och vår femte, Puregon/Ovitrellebehandling! Tänk att jag nu går höggravid in i 2015. Min dröm slår snart in, vilken dag som helst.

Vi firar nyår ikväll hos en vän till sambon och hennes vänner över en lugn middag inne i stan. Det är t o m närmare från henne till sjukhuset än från oss, så jag är inte nervös alls.

Men nej, det blir nog inget kull 2014-barn, utan snarare en F15 (om hon skulle få för sig att spela fotboll om några år). Och lika bra det, jag har bokat in bio (Hobbit) imorgon med min familj, man måste vara lite risktagande här i livet ;)

Gott nytt år!!! Vi hörs nästa år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0