Gravid 40+3: MVC

Inatt vaknade jag två gånger av att det "högg till" i slidan och upp i magen. Det molade en kort stund och släppte efter toabesök. Tvivlar på att det skulle vara en förvärk, även om jag där och då hoppades på det. Men jag vaknade på morgonen som vanligt och åkte framåt sena förmiddagen in till MVC för rutinkontroll med sambon. Barnets hjärta slog 140/min och hon ligger jättemycket till höger, med huvudet långt ned, fixerad. Så allt bra där. Min mage mäter fortfarande 36 cm så det har inte hänt nåt där även om jag känner mig enorm. Mitt blodtryck var lite högre än vanligt men beror på viktökningen.

Barnmorskan hade redan bokat en tid för tillväxtultraljud som jag ska på på torsdag om inte förlossningen startat innan dess. Och kommer den inte igång innan 42+0 blir jag igångsatt. Det är 15/1 om man går på ägglossningsdatum. Just nu är jag bara glad över att ultraljudsbarnmorskan aldrig skrev in 1/1 som bf i min journal, utan att 31/12 fortfarande står kvar. En dag spelar roll när man är på övertid och bara väntar.

Barnmorskan tipsade om att jag ska gå mycket. Att ligga ner är tydligen det sämsta man kan göra. Så nu blir det dagliga promenader och trappgång, sambon föreslår en tur i trapphuset var fjärde timme som jag ska försöka följa. Jag skulle föredra att kroppen själv kickade igång förlossningen än att bli igångsatt. Just nu känner jag som 99% av alla andra: det blir aldrig nån bebis, jag kommer gå såhär för resten av LIVET!


Kommentarer
Kampenmedpco

Följer med spänning!

Svar: Detsamma! (du har ju massa kul framför dig, rul, höra hjärtslag, sparkar)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2015-01-05 @ 14:27:59
URL: http://Kampenmedpco.blogg.se
Hannah

Hoppas du får åka in i natt! Jag väntar varje dag på att du ska föda barn :)

Svar: Du är väldigt nära ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2015-01-05 @ 19:53:26
URL: http://frukallstrom.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0