Gravid 30+2: Bebiskläder

Inventering av babykläder - en perfekt söndagssyssla. Massor i de minsta storlekarna, sen minskar antalet fram till 1 år. Jag kan ju inte låta bli att köpa när jag ser något sött, är mycket på Tradera och i secondhandbutiker så särskilt mycket pengar har jag inte lagt ut. Sambon såg ut att storkna när han inspekterade mina högar. Jag la ut allt på sängen och sorterade i högar efter typ av plagg och storlek, först det jag köpt själv, sen la jag till mina gamla bebisplagg jag fick med mig hem från föräldrarna för ett tag sen, och slutligen la jag ihop allt efter typ av plagg och räknade. Barnet kommer åtminstone inte gå naken...

Resultatet av antal plagg upp till storlek 80 (9 månader) varav flest är storlek 50-62:

Kortärmade bodies: 14

Långärmade bodies: 7

Pyjamas/mysoverall: 8

Byxor: 11

Sparkbyxor: 8

Tunna tröjor: 13

Koftor/Tjocktröjor: 8

Mössor: 5
Tunn bomullsmössa saknas

Strumpor/sockor: 9

Fleeceoverall: 1



Kommentarer
Hannah

Jättesvårt att veta hur mycket man behöver! Elis var en kräkunge så det gick åt mycket kläder då man fick byta flera ggr varje dag. Sedan kom Vega och jag hade laddat så in i h-vete med kläder och en del hann hon inte ens använda! Jag har aldrig ens haft en kortärmad tröja/body för vi har alltid så kallt, även på sommaren. Jag har inte heller gillat att ha byxa och tröja för det åker alltid upp när de är små, jag gillar mest jumpsuits tycker de är fina, men det är sånt man upptäcker efter ett tag vilken smak man har :) Ibland när jag hittat en favorit så har jag köpt samma plagg fast större storlek också hihi :)

Svar: Jo, det kanske kommer syskon som man kan klä i oanvända kläder så får syskonet också lite nytt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-26 @ 21:03:30
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Ennyfasilivet

Åh, sånt där är så roligt!! Tänk att vi snart är mammor.. <3

Svar: Mm underbart :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-27 @ 06:53:25
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0