Gravid 27+5: Pojkmage?

 
 
Tjej eller kille? Enligt RUL är det en flicka. Enligt kollegorna på jobbet är det en pojke; "Du har en typisk pojkmage". Min magkänsla innan ultraljudet var ju att jag väntar en son, men nu är jag helt inställd på att vi ska få en dotter. Nog måste väl ultraljudet vara mer pålitligt än skrock och folktro?

Annars så ringde jag min barnmorska på mvc och bad om råd vad gäller smärtan som inte går över. Den kommer framåt eftermiddagen och är värst när jag sitter eller står. Den sträcker sig till ryggen nu, det är som två onda punkter på motsatt sida om kroppen. Jag har fått en tid hos henne på fredag så får hon klämma och känna lite, för hon tyckte inte alls att det lät normalt att ha ont just där och på det här sättet. Jag hoppas SÅ att det finns något att göra för det är outhärdligt att ta sig hem från jobbet när ingen ställning funkar och jag bara vill lägga mig raklång och räta ut kroppen. 



Kommentarer
Hannah

Hehe, folk som gissar kön efter magen får man höra hela graviditeten. Vi såg snoppen och pungen på Elis men fick höra av alla att jag hade tjejmage ändå haha! Dock så kan de ju såklart se fel, jag har en kompis som fick veta att de väntade en tjej och köpte allt i rosa - och sedan kom det ut en Albin! Så de kan såklart missa en snopp, men om man däremot ser snoppen och pungen och är säker så kan man nog lite på det. Så när de sa att vi väntade Vega vågade jag inte riktigt lita på det förrän vi kollade igen (vi var på kontroll i slutet av grav för hon låg i säte) och kunde då se att det absolut var en tjej. Då firade jag med en rosa dress :)

2014-10-09 @ 09:48:42
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0