Gravid 26+6: Knas-Pella

Nu är det 2 månader 29 dagar kvar - alltså mindre än tre månader. Den lilla sprattlar för fullt så magen hoppar och jag försöker verkligen njuta av varje rörelse för det är en sån kort tid jag får uppleva det här, vips så är hon här och alla sparkar är bara ett kärt minne. Jag kanske bara får uppleva att vänta barn en gång i livet.

Lite i smyg gillar jag att sucka och stöna över den alltmer otympliga kroppen jag plötsligt bor i. Framåt eftermiddagen/kvällen kommer det här obehagliga vid revbenen, och så är magen mer och mer i vägen så det stånkas en del när jag böjer mig fram. Det får mig att skratta åt mig själv samtidigt som det blir lite gnäll såklart och sambon får höra mest. Sambon börjar för övrigt få uppleva på riktigt hur det är att ha en gravid tjej. Som ikväll när vi tog veckans magbilder och han använde blixten när han tog de sista. Det gjorde mig jätteledsen när jag tänkte på det efteråt för jag ville inte ha blixt. Tårarna rann. Sambon har en ängels tålamod i det läget och fångade upp mig. Lite pussa och krama så blir jag glad. Ja, jösses Amalia... Knas-Pella man är! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0