Gravid 34+3: IKEA & MVC

Idag tog vi bilen till IKEA. Målet var en byrå till lillans alla kläder och diverse barnsaker. Vi prickade av allt på listan och passade på att äta middag på restaurangen. Jag fick hejda sambon som gärna hade köpt på sig allt bebisen behöver under sitt första år, lite vill man ju spara till sen och även handla från andra butiker även om IKEA har mycket fint och praktiskt.
Med oss hem fick vi bland annat badbalja, babyfilt, tvättlappar (10 st för 29:-!) och en sovpåse.


Vi var också på MVC. Mina värden var som vanligt bra: Sf-måttet 33 cm, järnvärdet 127, blodsockret ~4,7 (?), lillans hjärtslag uppe i 154/min och min vikt 78,5 kg (+5,5 kg). Bebisens huvud är näääästan fixerat. BM kunde bara rucka lite grann på det. Känns tryggt att den inte kan vända sig i säte nu.

Vi bokade in oss på ny tid för föräldrautbildning (var tvungna att hoppa av i sista stund sist) och så bokade jag och barnmorskan in de tre kommande besöken på en gång eftersom det är jul- och nyår framöver och besökstiderna få. Kändes märkligt att boka in ett MVC-möte fem dagar efter beräknad förlossning men skulle jag mot förmodan ligga inlagd på förlossningsavdelningen ser hon det och jag behöver inte själv ringa och avboka.


Kommentarer
Hannah

Roligaste shoppingen när man köper till barnen :)

Svar: Inser det alltmer också... speciellt nu, det finns SÅ mycket sött och näpet för bebisar!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-26 @ 20:36:51
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
E

tack för att du är en sån förebild. Du har gett mig så mycket hopp när dagarna känts tunga å humöret varit i botten. Har ätit min första pergotimekur och väntar på bim nu.

Svar: :) Tack själv. och lycka till! Även om det kanske inte funkar första gången kan en annan dosering vara precis det du behöver. Kram
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-01 @ 09:39:10
URL: http://kampenmedpco.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0