Gravid 34+2: 39 dagar kvar

Efter frukost/brunchen fick jag lite energi. Fixade disken, satte på en tvätt och plockade undan ballongerna från överraskningsfesten mina vänner ordnade tidigare. Sedan mätte jag ytan där lillans byrå ska stå och har nu valt ut några lämpliga ur IKEAs sortiment. En favorit är Kullen med 3 lådor men också en högre och smalare som tex Brusali kan passa. Hon har så mycket kläder och mer lär det bli så lika bra att göra i ordning förvaring på en gång.
Den byrån får så småningom flytta in i det framtida barnrummet.
Men efter att hållit igång i vad då, en timme (?), började barnet sparka på ett inte så skönt sätt. Det stack ilsket till under revbenen samtidigt så nu blir det vågrätt läge en stund. Med bara 39 dagar kvar till förlossningen är det inte konstigt att kroppen säger ifrån, även om det känns lite sugigt att en sån enkel sak som att sitta upp är påfrestande. 
Jaja, snart räknas jag som höggravid och då hör det väl till att växla mellan pigg och rastlös, och pensionär.

Uppdatering
Jag gav mig ut på en liten promenad i området. Ungefär var femtionde meter fick jag lov att stanna upp och pausa några sekunder innan jag fortsatte. Det ilade till som ägglossningsvärk eller uvi fast utan trängningar och släppte så fort jag stannade.
Gick och hämtade ut ett efterlängtat paket från Singapore - ett litet spjälsängsmobil/hänge att trä på ena sidan. Hoppas hon gillar den lika mycket som jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0