Gravid 33+6: Uppe i 85%

Här ligger jag och blir sparkad i sidan inifrån av en liten fot. Mysigt, jag börjar vänja mig vid de här små tecknen nu; sparkar och rörelser från den lilla människan är något jag definitivt kommer sakna när barnet är fött. Tur att vi kommer fortsätta leva inpå varandra i början, vi är ju båda vana vid att leva tätt intill. Och så pappa såklart, jag ser fram emot att bara vara vår lilla familj, vi tre. Vi mot världen liksom.

Igår hämtade jag ut åkpåsen på Posten. Väl hemma släpade jag upp liggdelen från källaren och satt som ett ivrigt födelsedagsbarn på golvet och provade alla varianter, från åkpåse till bärskydd till babynest. Leksaksapan fick agera modell.


Gud, jag vill bara ha lilltjejen här nu så hon får prova! Kommer hon gilla att ligga där på vinterpromenaden? Blir det tillräckligt varmt och ombonat? Kommer nog komplettera med ett liggunderlag under madrassen för bästa isolering. 

Jag är förväntansfull!


Kommentarer
Frejas_mamma

Du behöver absolut inte mer i liggdelen! ( Åkpåsen är nästan för mycket ) Dagens liggkorgar är jätte täta och varma räcker med ett tjockt täcke och overall på bebisen:) Tänk på att risken för PSD ökar om det är för varmt / för trångt. Min tjej hade åkpåse i sittdelen i liggkorgen bara overall och täcke! å här har vid 25-

Svar: Det stämmer säkert det du skriver. Man är lite nojig för första barnet
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-22 @ 19:59:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0