Gravid 33+0: Vecka 34!

Ny vecka igen, hur är det möjligt att tiden går så fort? Det känns verkligen inte som att jag bara har 6 veckor kvar till beräknad förlossning. Magen putar fortfarande gulligt ut och än så länge kan jag röra mig skapligt, med vissa undantag (tex böja mig fram på ett smidigt sätt). Ingen förlossningsskräck har greppat tag om mig än trots att jag tvingar mig själv att läsa om liknelser som "bli överkörd av en buss, långsamt fram och tillbaka i timmar" och "klyvas mitt itu av en gaffeltruck". Hållet sköljer ju över mig varje dag men det är ingen skarp ryggsmärta som jag hade förväntat mig komma snart, ej heller tecken på foglossning.
Men lite nytt händer så smått. Idag har jag fått nya små slängar av "mensvärk/ägglossningsvärk", det liksom ilar nedåt några sekunder. Undrar om det har nåt med den förestående förlossningen att göra...? Så nyfiken på hur förvärkar känns!


Kommentarer
Hanna

Den "ilande" känslan du känner av är säkert bebis som fixerar sig :).har haft det till och från i några veckor nu.Och på sista bm-besöket hade han fixerat sig :).
Kram

Svar: Åh kan det vara på det viset? Vi får se om en vecka på nästa bm-besök.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-15 @ 07:59:52
URL: http://www.nattstad.se/drommenomettbarn
Hannah

Oh ja, när bebisen gruffar runt där nere och lägger sig till rätta så ilar det så man hoppar till ibland :) Förvärkar känns precis som vanliga värkar, fast de är inte regelbundna och inte lika onda - men rejält ont kan de göra. Jag hade förvärkar på nätterna flera veckor innan med andra barnet och tänkte att nu sätter det snart igång men det tog tid ändå. Det ska tydligen vara bra, för livmodern " värmer upp inför förlossningen.

Svar:
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-11-15 @ 11:48:01
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0