Gravid 32+3: Molvärk

Senaste gravidkrämpan: molvärk vid nedre delen av magen, till höger, och ner i ljumsken. Känns som mensvärk/växtvärk och kommer ofta när jag behöver pinka, det blir alldeles ömt. Förmodligen ligamenten som drar, eller att barnet ligger på ett visst sätt Nu gör det ofta ont när jag är kissnödig och även om jag precis varit på toa så kan det trycka på fast jag vet att blåsan är tömd. I kombination med "hållet" under revbenen och bak över ryggen kan det bli en ynklig tjej som söker stöd och medhåll hos sambon. Inte heller är det lätt att hålla humöret uppe och alltid vara mjuk och len i tonen när kroppen känns öm och stel. Men jag ska nog klara resterande femtiotvå dagar med någorlunda gott humör.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0