Gravid 6+3: Symptomfri

Förutom att jag är lite tröttare än vanligt och ibland har huvudvärk märks det inte i kroppen att jag gått in i sjunde veckan. Jag har varken illamående, yrsel, mörkare vårtgårdar eller ligament som drar kring livmodern. Allt som gravidappen och medlemmarna på familjeliv.se skriver om ska hända nu. En och en halv vecka kvar till ultraljudet. Då får vi veta om embryots hjärta slår. Lilla pyret. "Bebben".

Vi har umgåtts med mina föräldrar hela helgen och har låtsats som ingenting, som att allt är som vanligt, fast vi har världens scoop! De får veta senare. Vi har inte bestämt oss när. Ultraljud först. Kanske till och med ultraljudet som blir efter v 12 innan de får veta. Det ul när man ser ett huvud och kropp, och inte bara en liten böna som jag hoppas vul:et i v 8 visar oss.

Låt tiden gå fort.

Och låt oss se ett pickande hjärta så våra tårar kan rinna av

Glädje och Förundran och Kärlek.

 



Kommentarer
Kampenomettbarn

Våran knodd såg ut som en bebis i v8+4 med lite mindre armar och ben bara. Haha. Fick dock inget mer inbokat trots tidigare löfte från mvc så tänkte ringa dom imorgon och be att få ett ultraljud vid inskrivningen i v13

Svar: Håller tummarna att jag ser nåt sånt också. En minibebis vore underbart!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-11 @ 22:20:21
URL: http://Http://kampenomettbarn.vimedbarn.se
Linda

Spännande med ultraljud snart. Så häftigt att se ett litet hjärta slå. Med andra sonen hade jag heller inga typiska gravidsymptom. Inget illamående, ingen speciell trötthet, inga ömma bröst, inget. Men i v. 8 fick vi se ett litet hjärta slå på 1a ul. Vid v. 12-13 så var det helt plötsligt en liten människa vi såg på skärmen (då fick även världens stoltaste storebror följa med).

Ska bli så spännande att följa er resa genom denna graviditet.

Linda

Svar: Du är jättevälkommen att följa mig! Hoppas också få se ett litet hjärta och några veckor senare en bebis!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-12 @ 12:52:51
dujaghanvi

Alla känner inte lika mycket. Men jag förstår att det sätter griller i huvudet på dig, det gjorde det på mig med när symptomen kom och gick. Det är jobbigt. Håller tummarna för er och tror att ni får se er lilla för första gången om 1,5 vecka!

Svar: Tack. Jag önskar jag hade lite molvärk åtminstone.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-12 @ 17:20:03
URL: http://dujaghanvi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0