Gravid 14+0: I lyckoruset

Ny vecka!!! Vecka 15 - hur coolt är inte det? Jag är fortfarande i lyckorus sen i tisdags och även om det här jobbtrasslet fortfarande är ett grått moln på himlen så är det som att det inte riktigt tränger in. Jag bryr mig inte fullt ut helt enkelt, som jag säkerligen hade gjort ogravid, då hade jag grämt och ältat tio gånger mer. Jag går på semester imorgon och en härlig resa väntar med sambon. Min chef vet ju att jag väntar och det är lite underligt men mysigt att hon är den jag utbyter erfarenheter med på jobbet (min kollega som fått veta har gått på ledighet). Chefen är alltså den som viskande frågar hur det gick på ultraljudet för att ingen annan ska höra och jag viskar tillbaka och sedan ler vi när vi pratar om första gången man ser sitt barn på skärmen för det är så himla häftigt. När vi ses igen kommer magen ha vuxit är hon säker på. En månad kan det hända mycket på. Åh, vad jag ser fram emot att ha en mage som alla ser är en gravidmage och inte bara en ätit-för-mycket-Ben-&-Jerry-glass-mage.
 
Förresten, jag antar att jag gått in i andra trimestern nu? Olika ställen säger olika. Enligt min gravidapp (Babygruppens) börjar trimester 2 nu, dvs. from v. 15 så jag går på det. En del säger 13 och en del 14 så då är jag på det torra nu då vilket som.
 
Andra trimestern... vilket också betyder att en ny kategori här på bloggen skapas: Gravid: Andra trimestern. Jag kan knappt tro det, att jag kommit så långt som till andra trimestern... jösses Amalia...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0