Gravid 36+5: Ledig!

Moooooolvärk ner i ljumsken! 
Är det verkligen förvärkar, det måste ju kännas på ett annat sätt än såhär? När jag går för fort trycker det nedåt i magen, som om något ligger löst inuti och slår emot från insidan. Men nu har jag inte direkt power-walkat (läs: gått i samma takt som normala människor) och då kommer plötsligt molvärken smygande trots att jag tar det lugnt vilket betyder att den kommer av någon annan anledning än fysisk ansträngning.

Jag lider inte av "hållet" vid revbenen alls på samma sätt som förut. Är jag stillasittande för länge börjar det göra ont, men det är inte alls lika frekvent som förut. En liten seger, för vissa gånger gjorde det ju skitont och fick mig ofokuserad på jobbet eftersom jag knappt stod ut.

Sista arbetsdagen var idag förresten! Med 22 dagar till bf känns det rimligt att ta ledigt nu. Framöver väntar inbokade mvc-besök, fortsatt fix med babykläder, diverse nöjesliv med sambon och kompisar, tid för andningsövningar och vila. Sen är det ju juletider så jag räknar med att kunna slå in julklappar och laga mat/baka lite grann också. Ett besök hos frisören har jag också tänkt ägna mig åt. Och packa BB-väskan. 
Så lillan får nog vackert vänta till efter nyår, jag har inte tid att föda innan dess ;)


Kommentarer
Hannah

Förvärkarna känns som att livmodern blir hård i typ 30 sekunder och ibland trycker det neråt samtidigt. De kan börja göra ont på slutet av grav och när det blir riktiga värkar så känns det rejält ;) Jag har fått molvärk när livmodertappen börjar mogna och öppna sig, och så har slemproppen gått. Då har mina förlossningar startar men det kan ta över en vecka till för andra

Svar: Då har jag inte förvärkar än :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-11 @ 08:59:51
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Kampenmedpco

gud så ja längtar till ja får va i din sits! Hoppas vi får behålla vårt pyre! Har följt dig sen start, men kommenterar aldrig :) dålig på det.
Lycka till sista månaden nu, kommer följa spänt! :)

Svar: Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge för dig! kram
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-11 @ 20:36:15
URL: http://Kampenmedpco.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0