Gravid 22+1: Lilla kullen på magen

Välkommen vecka 23!
Jag kan som vanligt knappt tro det. 55,7 % av graviditeten har gått. 124 dagar kvar.
 
Det som hänt under veckan som gått är att det fortfarande händer att jag vaknar upp på morgonen och har den där krampen/muskelvärken i höger vad. Då slänger jag upp benet tvärs över sängkanten så att vaden "klyvs" och vilar mot den hårda kanten, då brukar det släppa. Och varje dag så sparkas det och rör sig i magen! Jag fylls av enorm värme och kärlek när sambon lägger handen på min mage och känner hur hon härjar. En riktig liten vilde tycks hon vara! Vilket de flesta blivande föräldrar nog tänker om sina bebisar när de sparkar...
 
I torsdags kväll när jag skulle sova hände något som fick mig att skratta! Plötsligt var det som en hård liten kulle på vänster sida av magen, och sen låg det som en brödlimpa över till höger sida, hela magen min såg sned ut när det buktade ut på vänster sida om naveln. Det kändes precis som om hon tryckte sig utåt med rumpan och typ pressade sig mot väggen. Allt såg och kändes jättelustigt men när jag ropade på sambon att komma och titta så hann det sjunka tillbaka. Det måste ju varit lilltjorven som la sig på något knepigt sätt.
Mera sånt här, för det var spännande att uppleva! (Och nu inser jag hur svårt det är att förmedla en sån här sak, för det ser i text väldigt banalt ut...)


Kommentarer
Mirakelbarnet

Det känns hellustigt när dom lägger sig så, haha! Här sparkas det med mycket, och imorgon går vi in i vecka 26 :D

Svar: Du ligger lite före mig, men jag är tätt efter! =)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-30 @ 17:31:44
URL: http://mirakelbarnet.vimedbarn.se
Hanna

Det där har hänt mig med ett par gånger :).Helfestligt :).Så jag förstår exakt vad du menar :).
Kram

Svar: Hihi ja.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-30 @ 20:48:52
URL: http://www.nattstad.se/drommenomettbarn
Drömmar och längtan

Det är så fantastiskt med alla nya upplevelser när man är gravid! Glad att läsa att allt går bra för dig :)

Svar: Hur fantastiskt som helst! Tack för din värme :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-31 @ 17:10:38
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/
Hannah

Det är så skoj, magen lever sitt eget liv ;)

2014-09-01 @ 08:12:40
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
sockernosen

Jag tycker att det låter otroligt spännande och längtar tills jag själv kan börja känna av knyttet. Ingenting hittills... När började det för dig?

Svar: Kände nåt i v.18 men i v. 19/20 förstod jag att det var sparkar och känner sen dess :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-01 @ 13:54:10
URL: http://sockernosen.wordpress.com
Marika

Åh känner igen den korven :) har de var och varannan dag, men de håller sig inte speciellt länge :) imon går jag in i vecka 33! Helt galet!

Svar: Vad lustigt :) Får det också ganska varje dag numer, det liksom blir hårt och sen släpper det.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-09-02 @ 15:21:24
URL: http://katrimarikas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0