Gravid 20+5: Min kropp

Jag älskar hur kroppen påverkas av graviditeten. Än så länge väldigt milt, men det är ändå spännande. Just nu i andra trimestern händer följande:

- Sparkar. Jag älskar att lägga handen på magen och känna hur det rör sig därinne varje dag. Och hur mysigt som helst när blivande fadern ivrigt lägger sin hand på magen så fort han har möjlighet, för att uppleva detsamma.

- Ömma bröstvårtor. Skönt att slippa onda, ilande bröst som i början, men de är fortfarande känsliga. Och mörkare.

- Kramper/muskelvärk i vaderna. Under en period har jag vaknat på natten av smärta i höger vad. Som tur är har jag inte känt det på några dagar, kan bero på att jag druckit mer mjölk enligt husmorstips. Inte lika kul förändring, men fascinerande.

Krämpor, kom an bara, jag är redo!



Kommentarer
Tina

Jag hadenågra dagar då jag hade kramp i vaderna varje natt. Fy vad ont det gör!! Läste att man ska undvika att knipa med tårna, och när jag tänker på det brukar jag nog knipa lite med tårna när jag sover och ska vända mig eller sträcka på mig. Så efter jag slutat med det har jag inte haft kramp. 😊

Svar: För mig hjälper det oftast att lägga den mot sängkanten som är hård - det är som att den "bryter av". Men tack för tipset ändå, hoppas inte det blir värre för det gör jävligt ont.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-21 @ 17:24:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0