Gravid 18+6: Första krämpan?

Det är spännande med allt som händer i kroppen. När jag sitter ner eller precis har lagt mig kan jag känna små rörelser, och både jag och sambon tror oss ha känt sparkar med handen, om än mycket diffust. Det är som att den rullar runt eller försiktigt trycker sig mot utsidan. Som den sparkade på ultraljudet kan det absolut vara fosterrörelser jag känner, det trodde även barnmorskorna på mvc och ultraljudsmottagningen.

Igår morse fick jag första "krämpan" när jag vaknade tidigt på morgonen av att jag var kissnödig så det värkte och värken liksom strålade ner i ljumsken. Så fort jag lättade på trycket gick det sakta över.

Annars mår jag bra! Det känns att något finns därinne, något lite tyngre och knöligt, magen är mer rund och ibland rör det sig därinne. Mina arbetskamrater fick veta idag fast några av dom redan misstänkt det. Jag är ju ändå halvvägs. Alla vill genast berätta hur deras egna graviditeter var, oavsett om det är två eller tjugo år sen. Det är bara kul.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0