Svar om blodprovet

Nu är första försöket att göra barn officiellt avklarat och avslutat!
Jag fick brev från läkaren i fredags om blodprovet. Jag hade ingen ägglossning den här gången och vi ska satsa på 2 tabletter. "Så blir det för de flesta" stod det. Liten tröst. Jag vet inte hur många kurer vi ska prova. Jag har läst att max tre kurer är rekommenderat pga. förhöjd cancerrisk. Men jag ska nog inte läsa så mycket, det sätter bara griller i huvudet på mig. Jag läste ju att 80 % får ägglossning på första försöket, antingen är jag en av de resterande 20 % eller så stämmer inte siffrorna riktigt.
I fredags fick jag även brev med en liten present i, jag har vunnit en tävling vilket jag hade glömt bort att jag deltagit i, så det blev en glad överraskning. Ett litet halsband var vinsten. En liten oväntad överraskning när det andra brevet mest var ett "jahapp".


Kommentarer
En annan med PCO-S

Hittade din sida på familjeliv i en tråd om Familjen Annorlunda.

Har också PCO-S och det tog ca. 4 år med behandlingar med både det ena och det andra, hormonbehandlingar from HELL, IVF, överstimuleringar, sjukhuvistelser, operationer, you name it innan vi fick en vääääldigt efterlängtad dotter.

Det där med att Pergotime är lika med cancer risk, kan du länka till det? Jag arbetar på apotek och skulle väldigt gärna vilja läsa mer om det, både för min egna del och i min yrkesroll.

Svar: Hej!Vad härligt med ett lyckligt slut. Det är ju det man drömmer om, att det ska vara värt allt besvär.Om förhöjd cancerrisk: Jag har faktiskt inte läst det själv, utan det var i en tråd på FL. Här står det också lite när jag googlar på det: http://www.barnlangtan.com/behandlingar/aegglossningsstimulering.
Men min läkare har inte nämnt något om det, jag ska försöka komma ihåg och fråga.
None None

2013-02-08 @ 10:38:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0