Bebissjuk

Vill ha en liten bebis, helst två! Jag känner absolut ingenting i kroppen av Puregonet. Inget stick i magen, inga ökande flytningar, inget illamående - nada. Det är kanske bra, tycker synd om dem som får biverkningar av hormontillskotten. Men vore kul att märka någon förändring i kroppen som ger tecken på att mina äggblåsor växer, inbillar mig att biverkningar ger bra ägglossning även om det förstås inte behöver korrelera.

Snart jul och nyår, första advent idag. Tänk om jag fick inleda nya året med att berätta för nära och kära att jag väntar barn! Jag önskar så av hela mitt hjärta att 2014 blir året då jag får en liten baby i mina armar. Längtar efter att få föda barn, känna smärta som jag aldrig ens varit i närheten av förut och ha min kille vid min sida, som håller min hand och smeker undan en fuktig hårtest ur ansiktet på mig och följer mig genom hela förlossningen. Uppleva det där stora, häftiga tillsammans. Få en liten kletig hoptryckt gröngrå nyfödd på bröstet. Hej, det är jag som är din mamma. Och sedan befinna sig i sin bebisbubbla som alla talar om. Där man jublar över att ungen bajsar och kan ägna timmar åt att bara titta på barnet och lyssna efter; andas hon? Där inget annat har betydelse än att det lilla barnet är torrt, mätt och nöjt. DET hoppas jag få uppleva 2014.


Kommentarer
Drömmar och längtan

Precis sådär känner jag också nu. Har en extrem bebislängtan. Men vad jobbigt det är när man inte vet hur det kommer gå...men vi SKA få våra bebisar, förr eller senare :)

När ska du till läkaren igen? Håller tummarna :)

2013-12-02 @ 06:50:52
URL: http://drommarochlangtan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0