Snart dags för nästa försök

Sommaren har gått i romantikens och glädjens tecken, och jag har haft en skön ledighet som nu övergått i vardag. Pausen från "verkstan" har varit välbehövd. Jag har tänkt mer på mig själv och min omgivning, än på bebisar och behandlingar vilket var sunt för kropp och själ! Och för oss. Stunderna med gråt kan räknas på ena handens fingrar.

Jag har varit hos doktorn och kollat med ultraljud; jag har en liten slemhinna som behöver blödas ur först innan jag börjar med Puregon. Det som gäller nu är: Provera för mens (tabletter 10 dagar + mens inom 5 dagar), sedan Puregon (minst 7, max 20 dagar om det går som sist) och sist Ovitrelle. Eftersom jag fick konstiga blödningar/flytningar sist ska jag ta Ovitrelle två eller tre gånger för att verkligen få ägget släppt.

Dock kommer livet emellan, och jag kan inte börja med behandlingen riktigt än. Den veckan som jag har chans att få ägglossning kommer nämligen inträffa när jag och sambon inte kan ha sex, pga. yttre omständigheter, så jag måste skjuta på det ca 2-3 veckor. Jag vill ju inte få ägglossning utan chans till befruktning, eller hur?! Och för att verkligen inte riskera att missa ÄL anpassar vi behandlingen efter livet, kort sagt.

Så vi ses om ett tag - då kommer fler uppdateringar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0