Nu börjar min resa...

Jag och sambon ska börja försöka få barn.
En overklig känsla och samtidigt ljuvligt skön...
Nu gäller det!
 
Min plan:
  • äta klart p-pillerkartan (men sluta en vecka tidigare, kan verkligen inte låta bli....)
  • börja äta folsyra
  • vänta in sista p-piller-blödningen och sen boka tid hos akupunktör för konsultation. Ev börja lite smått med akupunktur
  • vänta en månad efter p-piller-stoppet och se om det händer nåt... om inte...
  • ....så börjar jag äta munkpeppar/vitex agnus castus (hela cykeln) och ev. bokar in akupunktur eller zonterapi strax innan beräknad ägglossning
  • fortsätta med min viktminskning. Åtminstone 5kg ska jag ned.
  • äta sunt, hoppas på ägglossning och ge det 3 månader (tidig december), sen söker jag hjälp i vården och kräver ägglossningsstimulerande medel.
  • gå på massage regelbundet och må bra
  • testa rosenrot dagarna innan beräknad ÄL, till och med ÄL startar
  • Mitt mål: Bli gravid inom ett år
 
Vad säger ni?


Kommentarer
Jennie

Hej!
Det låter ju jättebra! Massage låter underbart (önskar att jag också hade råd att unna mig det regelbundet!).
Akupunktur har jag ingen egen erfarenhet av, men har läst/hört att det ska vara bra.
Jag har testat zonterapi och har bara bra erfarenheter av det! Så det kan jag rekommendera! :)
Viktminskning är ju alltid bra, särskillt om man har några extra kilon och har pco(s)! Så det tycker jag absolut att du ska satsa på :)

Jag skulle vilja råda dig att inte ha för bråttom, inte stressa upp dig. Om du nu inte skulle lyckas inom ett år, som är ditt mål, så får du ju inte ge upp!
Jag har försökt bli gravid sen 2007, och jag har fortfarande inte gett upp! ;)

Jag önskar dig all lycka till på vägen mot ditt plus och hoppas att det kommer så snart du vill! :)
Stor kram

2012-09-15 @ 18:42:11
URL: http://jenniiiesliv.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0