Gravid 30+4: Halsbränna och sjal

Uärk - jag har en början till halsbränna. Är på jobbet och har rensat på kontoret inför min framtida vikaries ankomst och därmed rört mig upp och ned. Och plötsligt känner jag hur äckligt det känns i halsen. Tar en halstablett men det är ju liksom samma smak eftersom jag tog en tablett för en timme sen. Nåja, det är den mildaste sorten än så länge.
Idag är "hållet" också milt, peppar peppar ta i trä, så jag har låtit bli Alvedon än så länge. Tar gärna såna frister då och då även om tester visar att det är ofarligt för fostret.
Igår konverserade jag med en bekant som enligt egen utsago är en "sjalnörd". Jag är nyfiken på bärsjal och tror mycket på de positiva effekterna, så jag fick många värdefulla råd och har redan kommit i kontakt med en säljare på blocket. Hoppas nu lilla varelsen kommer tycka om att bli buren i sjal, det kan man ju inte förutse.

Min stenhårda mage som jag tittar ner på.


Kommentarer
Ellen

Har du läst nånting om den nya influensan som börjat härja? Ska tydligen va lik svininfluensan o gravida i 3e trimestern har rekommenderats att ta den. Jag läste detta på nyheterna idag men inte hört nått än från min bm?

Svar: Rekommenderas ta vaccin? Nä, inte hört. Måste nog googla. Är väldigt skeptisk mot vaccin och vill isf läsa på.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-28 @ 15:02:14
URL: http://momswayofliving.blogg.se
Hannah

Jag köpte flera sjalar, en sån där 5 meter som man sveper in sig i, och en "färdig" som man bara trädde över huvudet men jag fastnade aldrig riktig för det. Vanliga babybjörn blev att jag använde mest. Men jag tyckte att de var jättebra och mysiga, men barnen har inte gillat dem lika mycket tyvärr. Vilken sort har du tittat på?

Svar: Trikåsjal - fått en sån rekommenderad som bra nybörjarsjal
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-29 @ 21:00:24
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Hannah

Ja det har jag också hört, att de ska vara bra!

Svar: :) hoppas
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-10-30 @ 20:50:54
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0