Försök nr 8: Sammanfattning

Februari

Försök nr 8 med Puregon omgång 5

 

dag 1-7: 50ie Puregon

      dag 1: Mens

      dag 2-7: spottings, bruna klibbiga flytningar (symptom)

      dag 8-11: 50/75ie Puregon (2x50, 2x75)

      dag 8: beige, krämiga flytningar (symptom)

      dag 9-11: Mens

dag 12-20: 75ie Puregon

      dag 14: gula, klibbiga flytningar (symptom)

      dag 18-20: beige, klibbiga flytningar, acne, PMS (symptom)

dag 21-26: 92ie Puregon

      dag 21-22: bruna, klibbiga flytningar, acne, PMS (symptom)

      dag 23-26 : genomskinliga, rinniga äggviteflytningar, acne (symptom)

dag 27: Ovitrelle

      dag 27: äggblåsa 17 mm, 15 mm, <10 mm, livmoderslemhinna ca 8 mm (VUL)

      dag 27-28: klara äggviteflytningar, ömma bröstvårtor, acne (symptom)

dag 31: Ovitrelle

      dag 29-30: ömma bröstvårtor, ont i magen/stickningar, torra flytningar, acne (symptom)

      dag 31-32 : hård i magen, torra flytningar, lite ömma bröstvårtor, acne (symptom)

dag 34: Ovitrelle

      dag 34: hård i magen, torra flytningar (symptom)

      dag 35: ljusbeige flytning, lite ömma bröstvårtor (symptom)

      dag 36: trött, väldigt ömma bröstvårtor, torra flytningar (symptom)

      dag 37-38: acne, torra flytningar, lätt ömma bröstvårtor (symptom)

      dag 39-41: sjuk/förkyld, varm, magknip/svullen, ibland lila bröstvårtor, torra flytningar (symptom)

      dag 42-43: förkyld, torra flytningar, bättre i magen (symptom)

dag 44: Positivt graviditetstest ÄL +16 dagar. Molvärk/stickningar i magen (symptom)

 

Resultat: Gravid!



Kommentarer
Camilla

Massor grattis till dig. Hur har din hy reagerat på graviditeten? Jag fick acne under puregon behandlingen precis som du och nu när jag är gravid (är i v 9) så har acnen blivit värre.

Svar: Tackar! Hyn är normal. Fick lite finnar av Puregon men inte nu. Får se i v 9 då :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-05 @ 19:51:02
dujaghanvi

Fantastiskt! Efter allt ert kämpande - äntligen! :)

Svar: Ja, det är fantastiskt!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-06 @ 14:33:45
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Anonym

Stort jäkla grattis! Och lycka till :) är duktigt avundsjuk! Vill också ha ett plus nu nu NU!

Tänkte fråga en privat fråga som jag förstår om du inte vill svara på men, när låg ni med varandra?

Kramar från en som desperat försöker med alla knep som går för att få ett annat avslut på puregon än mens varje månad.

Svar: Hej anonym vän. Jag tog Ovitrelle på tisdag kl 18. Sedan hade vi samlag onsdag kväll, torsdag morgon och fredag. Förmodligen ägglossning på torsdag. Kram och önskar dig lycka till. Hur många behandlingar har du provat?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-06 @ 18:21:31
Anonym

Okej :) tack för att du svarade. Kändes lite hopplöst ett tag då min kille jobbar i Norge i veckorna. Men hittills har jag tajmat med ovitrelle så jag tagit den på onsdag kväll och han kommer hem torsdag kväll :) Jag har gjort två "lyckade" puregonbehandlingar, och en avbruten och nu väntar jag på mens så jag kan börja med fjärde behandlingen. Sen är det sommaruppehåll :( så nu hoppas vi verkligen!

Svar: Håller tummar och tår!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-08 @ 08:33:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0