Försök nr 8: Mensen slut

Tant Röd (är det inte ett hemskt uttryck så säg?!) var välkommen men stannade mycket kort; bara en dag. Idag är det brunt igen. Inte så trevligt. Men jag har tagit Puregonspruta nr 2 á 50 enheter och är nöjd och glad. Lite nervös inför att det inte ska lyckas bli ägglossning som sist, kan jag verkligen ha sån tur att jag får två chanser såhär nära inpå varandra?? Visserligen en liten cysta däremellan, så sån himla flyt har jag ju inte utan det är små uppförsbackar då och då.

 

Jag är väldigt mycket mer positiv än sist i alla fall. Nu vet jag att det går. Att jag kan gå en bit på 50ie, höja till 75 och sen finns det troligtvis en fin liten mogen blåsa att sätta all sin tilltro åt.

 

Min fästman brukar vädja det till mig när jag har mina svarta stunder. Jag måste ha tro, jag måste tro att det går. Att vi kommer bli föräldrar. Jag får inte sluta tro på det. Inte minst för att orka psykiskt att vandra uppför backen. Arm i arm. Vi gör det här ihop, då kan inte den ena sätta sig på rumpan och vråla Det här går inte!!! Fast man är ju inte mer än människa... Klart man blir tre år gammal och envis. Kan inte! Vill inte!

Men nu vet jag att jag både vill och kan.



Kommentarer
En till med pcos

Men åh vad kul att jag råkade surfa in på din blogg. Jag har också pcos, har försökt med enkel, dubbel och trippelkur pergotime, och även med pergotime samtidigt med metformin utan att få ÄL. Har just fått gå vidare till puregon och har nu tagit 5 sprutor, ul på tis för att se hur det ser ut. Jag tar också 50 enheter/dag. Ska bli spännande att följa dig., vi kanske kan stötta varandra.

Svar: Ja vad roligt med en till att följas åt. Spännande med Puregon. För mig funkade Pergotime inte alls, jag tog både enkel och dubbel (läkaren hade inte hört talas om trippeln...) men första behandlingen med Puregon gav en mogen äggblåsa efter ca 16 dagar med Puregon. Sen har jag tyvärr haft otur. Fått en överstimulans och för många äggblåsor så jag fick avbryta. Sedan tog det för lång tid och jag fick avbryta för julen. Nu ska jag köra min femte omgång och jag hoppas hoppas det kommer gå vägen!!! Jag tror verkligen att jag kommer lyckas bli gravid den här gången. Jag fick ägglossning sist i februari så hoppet är stort nu i mars. Skriv gärna hur det går för dig på ultraljudet på tisdag.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-15 @ 08:15:19
Tina

Nej, pergotime visade ingen som helst tillstymmelse på äl för min del heller. Konstigt att du inte fick prova trippel, men om pergotime ändå inte fungerade för dig kanske det var lika bra att prova nåt nytt. För mig kändes tiden med pergotime, totalt sexomgångar, helt värdelöst när kroppen ändå inte svarade.

Ska ni gå vidare till ivf om inte puregonet ger dig äl?
Ska bli spännande att se hur puregon funkar på mig. Men läkaren sa att med puregon FÅR(!) man äl.

När du hade äl sist, var det med hjälp av puregon? Kände du något i kroppen när du tog puregonet, alltså kände du att "nu växer det ett ägg"? Konstig fråga kanske men jag är så nyfiken på om sprutorna funkar för mig...alltså om jag själv kan märka det, om man får ökade flytningar, ont i ryggen/äggstockarna eller så?

Svar: Vi har inte diskuterat vad vi provar om inte Puregon funkar. Eftersom jag får mogna äggblåsor av medicinen så utgår vi från att det kommer gå vägen. Det är vad läkarna säger hela tiden. Jag är själv beredd att fortsätta med Puregon så länge som det krävs eftersom kroppen svarar bra på det.Ja, ÄL sist var med hjälp av Puregon. Jag kände verkligen symptom. Jag beskrev det här i detta inlägg:
http://kampenmotpco.blogg.se/2014/january/forsok-nr-7-mogen-aggblasa.html
Här hade jag alltså symptom och samtidigt visade VUL att jag hade en mogen äggblåsa. Sen tog jag Ovitrelle (för ägglossning) och symptomen höll i sig någon dagar/några dagar. Riktigt häftigt.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-03-15 @ 22:16:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0