Gravid 13+3: Mage

 
 
Jag har svårt att se det själv, men jag har känt mig mer svullen om magen på sistone. Speciellt när jag ätit. Jag har ju "alltid" haft lite mage. Som första bilden (v. 11+1) visar ser jag vanligtvis ut pga. min pco där all övervikt i första hand samlas kring buken. Först i vecka 12 vågade jag börja fota mig för att kunna se små förändringar.
Så, varje ny graviditetsvecka tar vi ett foto på morgonen innan jag ätit frukost för att göra dem så jämförbara som möjligt. Och nu i vecka 14 verkar faktiskt magen ha blivit lite större? Jag står en aningen närmare kameran, men den ser mer utslätad ut och fylld än veckan innan?
 
Givetvis behöver jag fler veckor i rad för att kunna se ett bestående mönster, men det ska bli spännande att se om magen ser likadan ut nästa fredag eller kanske ännu större och rundare?
 
Men först ska vi ta oss igenom ultraljudet på tisdag. Det känns som att allt hänger på det. Om jag ser ett litet foster som mår bra och vuxit bra, med armar och ben och huvud, då törs jag kanske lita på att min kroppsförändring inte bara beror på viktuppgång... Och om det inte är bra, ja, då är det bättre att jag får veta det i tid istället för att vänta ända till augusti, som i sig känns som en evighet då man alltid vill njuta fullt ut av semesterledigheten och inte längta förbi den!


Kommentarer
DmPCOS

Självklart har de hänt saker!! :)

2014-06-30 @ 13:49:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0