Gravid 12+0: Vecka tretton!

Vi klarade tolv veckor! Idag går vi in i vecka tretton, hipp hipp hurra. Jag googlar på när första fosterrörelserna kan kännas och får olika bud. Kan man känna det innan livmodern kommit upp ovanför blygdbenet? För i så fall lär det dröja, ovanför venusberget är min mage fortfarande platt när jag trycker - även om jag är kissnödig, då känns bara urinblåsan. Hoppas det händer under semestern, det är ju ett tag kvar, jobbar tom första veckan i juli innan det blir min tur.

Näe, ska man försöka få nåt vettigt gjort tro...?



Kommentarer
Dujaghanvi

Härligt! Grattis! Ett riktigt, riktigt stort steg att passera! Kände något fladder i v16. Nu känner jag oftare att hon buffar, sen v20. Men fortfarande väldigt ojämt.. Är nog väldigt individuellt. En kompis kände ingenting förrän i v23. Men det kommer - för eller senare!! :)

Svar: Tretton känns stort ja. Ingen blödning eller brun flytning under hela graviditeten, det är skönt. Hoppas jag får känna fosterrörelser tidigt :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-19 @ 14:35:41
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Linda

Åh, redan v.13!
Med första barnet kände jag inget förrän efter v.20 (tror dock ett visst "bubblande" innan dess varit bebis och inget annat).
Andra gången kände jag tydligen rörelser redan v.15-16. Då kan tillägnas att tvåan är en riktig liten vilde med :D

Svar: Hoppas jag får känna tidigt, redan i v.14 eller 15! Börjar bli ledsen över att inte KÄNNA något. Det gör ju bara att jag inte tror att den lill* lever... :(
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-06-22 @ 13:49:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0