Gravid 11+3: Babybox

Första gratis babyboxen är beställd, från Babyproffsen/Babyland. Det finns så mycket och jag kan och bör inte beställa hem alltför mycket prylar, än är det tidigt, men fingrarna sprang över tangenterna och suget tog över - lite grann måste man väl få börja...?
 
Annars har det kittlats/ilat i nedre delen av magen, höger sida som vanligt. Det har kommit då och då under dagen. Det har inte känts mer när jag rätat på kroppen eller böjt mig framåt, utan suttit längre ned, strax över venusberget. Jag tar så tacksamt emot minsta lilla tecken på att livmodern växer. Stor som en grapefrukt ska den ju vara snart. Sen springer jag på toa så fort jag druckit vatten. Varje tidig morgon innan väckarklockan ljuder vaknar jag av att urinblåsan är sprängfylld. Under arbetsveckan har jag ungefär 20 minuter innan jag normalt kliver upp vaknat av att jag är kissnödig. Då är jag inte så nöjd. Men häftigt ändå med alla förändringar! Oj, nu känner jag hur det kittlas igen. Mer, ge mig mer! Och en liten boll som jag kan känna med fingertopparna, det vore så mysigt och lugnande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0