Gravid 11+0: Inne i v 12!

  
 

Idag är jag piggare. Jag tog även en promenad som fram och tillbaka tog 1,5 timme efter jobbet. På to do-listan idag låg lämna blodprov så att BM vet hur mina antikroppar är (typ, är inte så insatt). Sånt har jag inga problem med, spruträdd är det sista jag är efter alla Puregonsprutor jag stuckit mig med. Nu är tolfte veckan ääänteliiigen här, nu ska vi bara ta oss igenom den så kan jag pusta ut ett halvt andetag i alla fall. Nära vännen fick ju missfall v 12+0 och det ligger lite i bakhuvudet. Finns inga garantier... Dock var jag nöjd på eftermiddagen när jag kände lite stick på höger sida av nedre magdelen, skulle de där "dragen" komma nu? Dragen i ligamenten som barnmorskan två gånger frågat mig om jag känt och låtit snopen och besviken när jag svarat nej? En liten stund, några få tillfällen kände jag nåt som skulle kunna vara det.

Annars får den här diskreta graviditeten mig att känna mig onormal och oroad för MA. Åtta veckor kvar till RUL. Snälla, låt mig få lite fler tecken; tecken på att den lilla lever, växer och mår bra djupt inne i magen min. Trött - det kan lika gärna vara sista rycket innan semestern. Svullen - det kan lika gärna vara att jag ätit för mycket. Sticken - kan lika gärna vara gaser.

Lite negativ men också positiv; inget tyder faktiskt på att hjärtat skulle slutat slå sen ultraljudet i v 9. Undrar om jag ska installera en till gravidapp...

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0