Gravid 17+5: Fortfarande inga sparkar

Finns det verkligen en växande bebis på 13 cm och 150 gram i min mage?? Jag känner att det spänner ytterst dovt i magen idag men det "hårda" jag känt på sistone till min stora lycka verkar ha sjunkit tillbaka. En intressant grej är dock att vid orgasm blir livmodern (?) alldeles hård och spänd, något sånt har jag bara läst om men inte upplevt själv förrän nu!
Lilla unge, jag antar att du har det så ombonat och mjukt därinne att alla dina rörelser och kullerbyttor dämpas. Om en vecka får vi äntligen en ordentlig genomgång av dig från topp till tå och jag längtar, nåt mer bevis måste jag ju få på att du lever nu när du är så skyddad och hemlig i ditt gömställe.


Kommentarer
Hannah

Vid min första graviditet kände jag bara nått pirr nere i underlivet, kanske i vecka 16+, sedan blev det mer och mer. På RUL såg vi att bebisen rörde sig men jag kände inte allt den gjorde i alla fall :) Nu är jag väl så uttöjd så det är därför jag känner så väl hihi :)

Svar: Jag känner efter hela tiden men den ligger nog för mjukt inbäddad, och så vet jag väl inte riktigt hur det ska kännas :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-29 @ 19:20:37
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Ennyfasilivet

Jag känner inte heller några sparkar.. Dock är jag ju 6 dagar efter dig men ändå ;) men nu har magen svällt lite till iallafall, håller ju alla tummar å tår för att RUL:et ska vara normalt :) kram kram

Svar: Mellan vecka 18 och 22 verkar normalt. Och jag är ju bara i vecka 18 så jag får nog ge mig till tåls. Kram
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-30 @ 18:46:23
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se
A

De där kan även handla om att din bebis kanske ligger väldigt långt bak. Då tar de längre tid att känna rörelser. Inget konstigt men förstår att du längtar efter dom :)
Sen ang orgasm och att livmodern blir hård är heller inget konstigt då musklerna drar ihop sig.. som en sammandragning. :)

Svar: Den ligger nog långt bak ja, och så är jag ju lite tjock om magen så det ligger nog emellan som en isolering. Haha
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-31 @ 09:02:23
URL: http://our-dream.bloggplatsen.se
frejas_mamma

Jag hade kakan i framvägg kände inte sparkar förs en vecka 20+

Svar: Hej! Jag har tydligen kakan i bakre vägg, så egentligen borde jag känna snart. Ska rådfråga barnmorskan nästa vecka.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-01 @ 11:06:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0