Gravid 15+1: Råmjölk

Ur gravidappen: "Råmjölk, s.k. kolostrum kan bildas redan nu. Det är en klar vätska och kan komma ut från bröstet om du klämmer.".
Det vill jag testa, tänkte jag och klämde till runt ena bröstet och genast kom en klar droppe vätska ut ur högra bröstvårtan! Häpen och fnittrig sprang jag ut till sambon i trädgården och drog oblygt fram brösten och ropade titta, titta, men tyvärr kom det inget mer hur mycket jag än tryckte och masserade. Jag som ville visa... Men nu vet jag att det är på gång och det gör mig fascinerad och nyfiken på kroppens alla förändringar. Läckage betackar jag mig dock för, så jag ska inte dansa bröstmjölksdansen alltför yvigt.


Kommentarer
Tina

Var på rul idag, allt såg fint ut. Bf 21/12. Tjihoo!

Svar: Vad kul, Tina! Är det samma bf som du hade förut?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-15 @ 18:59:58
Tina

Samma bf som jag själv räknat ut. Bm däremot gav sig inte trots att jag förklarat pcos:en och äl.spruta ...hon sa 14/12. Så därför måste vi göra ett nytt ul när det gått lite längre i graviditeten. Så återbesök om två veckor. Men det gör inte så mkt 😉

Svar: Snart dags igen då :) lyxigt!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-15 @ 19:36:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0