Gravid 15+0: En ny vecka

Nu är jag i fjärde månaden. Tredje har passerat och jag har hittills haft en mycket enkel graviditet. Ingen mage än (förutom när jag äter, nomnomnom, då sväller den som vanligt). Lite piggare tycker jag dock allt att jag är. Jag hoppas att jag gått in i den energirika fasen nu, det har varit så tråkigt att somna tidigt på kvällen och missa sambons sällskap.
Semestern fortsätter och jag njuter av ledigheten, samvaron med sambon och tanken på att ännu en graviditetsvecka passerat. Ledigheten ger många tillfällen att smeka magen och undra hur den lille mår, prata graviditet/bebis/barn med karln och förvånande nog även starkt överväga att ändå ta reda på kön, pga nyfikenheten som river i mig. Jag har en liten växande känsla för att det blir ett visst kön, och är ivrig att få veta om jag har rätt eller inte. Men än är inget bestämt, det är en månad kvar till ultraljud, jag kan hinna ändra mig igen tror (och av erfarenhet vet) sambon.


Kommentarer
Anonym

Åh vad glad jag blir när jag läser din blogg. Jag är 18 år och har själv nyss fått reda på att jag har PCO och därmed kommer få det svårare när jag vill skaffa barn.
Jag har följt din blogg ett tag nu och jag böjar äntligen känna lite hopp igen. Om att en vacker dag faktiskt kunna få det barn jag längtar efter. Det ska bli superkul att följa denna resa. GRATTIS!!

Svar: Hej! Jag blir glad av ditt inlägg. Till stor del skriver jag min blogg för att nå ut till andra och visa att de inte är ensamma. Jag var ungefär som du när jag fick min diagnos och jag var orolig och har väl varit det sen dess, orolig för att inte bli med barn den dag jag ville. Däremot "visste" jag att med doktorns hjälp skulle jag lyckas. Det tog lite länge tid än jag velat, 1,5 år, men nu verkar det gå vägen. Det gäller bara att hitta rätt metod. För mig var det puregonsprutor. Lycka till och jag är säker på att du också blir mamma så småningom om det är vad du vill. Det är fördelen med pco, det finns en hel del forskning och det går att hitta en metod för att lyckas i de flesta fall.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-07-10 @ 12:08:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0