Inlägg nr 100: Kloka ord

Det här inlägget på Familjeliv har tröstat mig många gånger.

Alyana skrev 2010-03-08 09:51:05 följande:

Ungefär ca 60% har tur å det tar inom 6 mån.
Sen är det ca 80% som det löser sig för inom 12 mån.
Inom 18 mån har ca 90% fått sitt efterläntade plus.
Inom två år har ca 95% fått barn i magen.
Enstaka får vänta upp till 2,5 år innan det vill flytta in en inneboende.
 
Och ALLA dessa kan ha PRECIS samma chans VARJE ÄL att det ska bli!!!!!
SÅ enormt olika kan det utfalla. Det gäller alltså att ha en del LUCK i detta.....

Sen är ju chansen givetvis väldigt olika för olika par och fertilitet kan öka å minska under olika perioder i livet också. Men det ska allt till 0 spermier, 0 livmoder, 0 äggstockar eller 0 äggledare för att ingen chans
alls ska finnas....
 
För en tjej i 25-30-årsåldern där killen har normalt antal normala simmare är chansen inte mer
än ca 15-20% varje cykel. Högre siffror (25-30%) kan gälla för tonåringar och de kring 20-årsåldern.
 
 
Det är bara tråkigt att vara en del av de där sista 10 %, och från mars kommer jag räknas till de sista 5 % eller ve och fasa - "enstaka" som får vänta 2,5 år.
 
Men trösten ligger i att vid en ägglossning med hjälp av Ovitrelle så har jag allt det där: killens spermier, min livmoder, äggstockar och äggledare, och då har jag samma chans som alla andra att klara det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0