Intima detaljer, ja tack

Jag vet inte om ni vet om det själva, men många av er har kommit hit via sökord som "nidblödning klarrött", "brun klibbig mens" och "10 mm slemhinna bara små äggblåsor". Med andra ord - det här bekräftar att detaljrika beskrivningar av mensblod, flytningar och andra kroppsvätskor bara är välkommet!
 
För det är ju det vi alla vill läsa, eller hur? Vi vill jämföra tecken, se om vi är fertila, om vi har en ägglossning på gång eller inte. Vi besöker till och med hemsidor där kvinnor fotat sin egen äggviteflytning (om man kan göra en brygga av slem mellan tumme och pekfinger har man ett bra ägglossningssekret). Har ni inte hittat sidan eller inte tror mig, så googla på Pernille+cervixsekret så ser ni...
 
Skämt åsido, jag tycker det är jättebra och skönt att jag kan vara öppen med såna här detaljer. Jag har lärt mig en massor om hur kroppen fungerar - och hur den inte fungerar. Mer information åt folket! Fast helst anonymt, och inte vid kafferasten på jobbet och inte när killen just huggit in på en nybakad pizza. Det här sköter vi diskret via nätet.
 
För visst är väl era män likadana? Hummar besvärat när man beskriver sina symptom i form av färg, form, mängd och konsistens. Det gör i alla fall min. Oftast lyssnar han artigt och intresserat men blir det för närgånget och detaljrikt avvärjer han sig snabbt.
 
Tänk när vi blir gravida, hur mycket vi kommer prata detaljer då?! Speciellt flytningar, sånt är intressant oavsett vilket stadium kvinnokroppen är i - ogravid eller gravid, gammal eller ung.
 
Ett tips bara: det ska aldrig lukta illa. Då kan det vara en infektion. Men alla färger går bra, tror jag. Tjingeling!


Kommentarer
Potatisen

Killen drack Orangina Blodapelsin som har bitar i sig. Jag skämtade att det var mensjuice medan han drack. Han blev inte så äcklad som jag hade hoppats. Haha.

Svar: Servera honom välling och be honom associera fritt! ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-09 @ 22:38:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0