Imorgon får jag veta: Puregon, ja eller nej?

Jag mejlade ju sjukhuset och frågade om jag kunde börja med Puregon nu när jag fått mens och allt.

Nej, du måste ta ultraljud först, blev svaret.

Så jag får vackert vänta lite till. Imorgon får jag deras bedömning.

 

De ska först se att slemhinnan är ordentligt utblödd och tunn så att den kan växa ikapp med äggblåsan. Hinnan ska ju ligga lite före och göra det mjukt och tjockt för ägget att fastna.

 

Detta gör mig ängslig. Jag var ju på VUL i oktober och fick inte börja. Då fick jag först vänta en månad (33 dagar) eftersom jag inte var helt nollställd efter överstimulansen i september, och sen ytterligare 17 dagar (mens dag 7 efter Provera) eftersom hinnan än var kvar.

 

Det var en jättetråkig väntan, jag ville ju bara sätta igång direkt efter den misslyckade kuren i september. Och ni minns ju då hur det blev med DEN kuren jag gjorde sen; avbruten strax före jul pga helgstängning...

 

Så det är med samma iver jag vill springa till läkaren imorgon och jag hoppas med hela kroppen att ultraljudet ropar JA, din kropp är redo!

 

Då, har läkaren sagt, ska vi prova 10 dagar med 50 enheter Puregon, och sen öka till 75ie.

 

Jag har hittills provat

7 x 50ie, sen 9 x 75ie = 1 ägg, no baby

7 x 50ie, sen 11 x 75ie = >4 ägg, no baby

11 x 50ie, sen 9 x 67ie, sen 4 x 75ie = 0 ägg, no baby

 

Det gäller alltså bara att hitta rätt ekvation där lösningen är = 1 ägg, 1 baby

 

Håll tummarna att jag får sätta igång imorgon och att vi hittar rätt den här gången!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0