Försök nr 7: VUL nr 5

Idag var jag på den här behandlingens femte vaginala ultraljudsundersökning. Först ett VUL när vi tittade att allt var OK inför start av Puregonbehandling nr 4. Sedan gick jag på ett VUL tio dagar senare, därefter tre dagar senare, därefter två dagar senare (eftersom en äggblåsa ökat relativt snabbt), och nu fyra dagar senare (dag 19).
 
Jag hade sällskap av sambon och det är alltid lika skönt, han brukar klappa på mig medan jag ligger där i gynstolen, och jag ser på hans koncentrerade ansiktsuttryck att han är lika spänd och förväntansfull som jag över vad vi kan följa på ultraljudsskärmen... Jag vill så gärna be om en bild men är för blyg för att be om en. Kanske när vi får in en fullträff?
 
Jag berättade att jag fått ökade, vattniga flytningar och läkaren trodde att det kunde vara ett tecken på aktivitet. Men när vi tittade var det tyvärr bara en äggblåsa på ca 13 mm, resten ännu små.
 
"Så det är i alla fall en äggblåsa som är dominant?" frågade jag.
"Nja, en äggblåsa som låtsas vara dominant", sa läkaren med ett skratt.
 
Så antagligen är det samma äggblåsa som tappade fart sist (gick från 14 till 11 mm) som fått lite skjuts nu, men det är osäkert om det är en follikel som är så kvalitativ egentligen... Vi får se. Jag ska hålla samma dos med Puregon, 75ie, och återkomma i veckan. Min tröst är att jag inte har någon högtid som ställer till det likt julhelgen, så det är väl bara att fortsätta så länge vi behöver...
 
Ikväll spruta nr 19. 12 dagar med 50ie, 7 dagar med 75ie. To be continued...


Kommentarer
dujaghanvi

Fick ni komma in en söndag? Det låter fantastiskt i så fall!

Jag hoppas att ni kan få till den lilla rackaren som nu är på framfart - tänk om ni sett ert framtida barn som en 13 millimeters äggblåsa! DET är det inte många som får!

Svar: Ja, vår mottagning har helgöppet vid behov. Så jag hade tur som fick komma in idag. Tänk om det är som du säger, vårt lilla barn i ett ytterst tidigt skede... Coolt!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-26 @ 15:34:28
URL: http://dujaghanvi.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0