Försök nr 7: Tillbakabildat ägg...

Blödningen igår hängde ihop med att den gyllene äggblåsan tillbakabildats något. Den har alltså blivit mindre istället för större trots ökad dos Puregon. Om jag mindes rätt minskade den från 14 mm till typ 11mm. Så den säger "mer hormoner, tack!" och jag ska lydigt mata den med 75ie Puregon några dagar till. En besvikelse naturligtvis. Jag som planerat för ägglossning. Mitt guldägg. Men nu är jag positiv och ska försöka ta satsen där den hamnar. [insert laugh here], dvs. agera utifrån det jag får.
 
Jag hoppas att samma eller en ny äggblåsa får skjuts, och att jag snart får ta Ovitrelle för ägglossning. Den sprutan får ligga kvar i kylskåpet nån vecka till. Och blir det inte denna månad så kanske det blir nästa?
 
Min kropp är oförutsägbar och reagerar inte riktigt som läkaren vill. Det är bara att gilla läget. Vi får ta reda på vad den behöver. Vi trodde den behövde 75ie, den fick allergisk reaktion och spottade ur sig för många ägg. Vi trodde den behövde 50ie, den lurades och gav oss först en äggblåsa på språng, som plötsligt behövde 75 för att hållas vid liv. Det är frustrerande och det verkar som att den behöver några omgångar för att veta hur den ska göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0