Försök nr 7: Ovitrelle +37h

Snart 37 timmar sen Ovitrellesprutan. Bröstvårtorna är fortfarande jätteömma, den ilande molvärken vid höger äggstock är nästan konstant (vad betyder det???), sekretet har gått från äggvita till vattnig, och humöret är som en berg- och dalbana. Jag har haft obehagskänslor och oro hela dagen. En riktig anspänning i kroppen. Så skönt med en ledig helg, den kommer precis i rättan tid! Jag tror nämligen hela grejen med en potentiell gynnsam ägglossning sätter känslorna i karusell.

Plötsligt händer det. Jag är rädd för hur jag kommer hantera en eventuell besvikelse. Nu har jag äntligen fått en mogen äggblåsa - nu ska jag bara få ägglossning, bli befruktad, behålla fostret utan missfall, gå igenom en förlossning och SEN får jag mitt barn! I det sammanhanget är jag alldeles ibörjan på steg 1.

När man tar Puregon känns ägglossningen som slutmålet...37 timmar sen Ovitrelle - och tre veckor kvar tills graviditetstest (= efter sista Ovitrelle som jag tar nästa fredag behöver jag vänta ca två veckor, innan dess kan jag få falskt positivt upp till tio dagar efter sprutan).Simma, små soldater, simma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0