Försök nr 7: Mogen äggblåsa!!!

Goda nyheter idag hos läkaren! Era lyckönskningar och hejarop hjälpte - jag har en äggblåsa på 17 mm på ena äggstocken!
 
Jag har haft fel här i bloggen. Den där blåsan som tillbakabildades för tio dagar sen (från 14 till 11mm) är inte samma som den som mognat nu. Den satt på andra äggstocken. Äggblåsan som på nittonde Puregondagen var 13 mm och nu Puregondag nr 22 (!) var 17mm är alltså ett helt nytt ägg! Jag är så otroligt glad! Det kommer verkligen som en efterlängtad överraskning, jag som var så pessimistisk igår... Pga. de märkliga blödningarna jag fick i maj/juni (Puregonbehandling nr 1) behöver jag "extra hormonstöd" vilket innebär att jag inte tar Ovitrelle en gång utan tre. Det kommer få kroppen att tro att den är gravid (inkl. alla graviditetssymptom) men det får det vara värt, om det i slutändan blir en graviditet!
 
Resultat på VUL:
En äggblåsa på 17mm, några mindre små på ca 11 mm (ingen risk för flerbarnsbörd)
Livmodersslemhinnans tjocklek: 7,7 mm (bra!)
 
Symptom:
Ömma bröstvårtor (aj!), en massa genomskinliga äggviteliknande flytningar (har bokstavligt talat trott att jag kissat på mig flera gånger idag).
 
Humör: Glad och energisk, men lite orolig för att inte lyckas trots ägglossning.
 
Doktors ordination, steg för steg:
  1. Puregon 75ie onsdag (ikväll ca 22.00)
  2. Ägglossningsspruta Ovitrelle torsdag förmiddag (11.00)
  3. Sex: fredag morgon, fredag kväll, lördag (schemalagt sex den bästa sort)
  4. Ägglossningsspruta Ovitrelle nr 2: tisdag nästa vecka
  5. Ägglossningsspruta Ovitrelle nr 3: fredag nästa vecka


Kommentarer
T

Härligt! Håller tummarna!

2014-01-30 @ 06:30:06
URL: http://superduperbitterfitta.blogg.se
DrömmamedPCOS

Tjoho!! Underbart ju! Då fortsätter vi hålla tummarna och hoppas! :D

2014-01-30 @ 07:48:21
URL: http://drommamedpcos.bloggo.nu
dujaghanvi

Åh va roligt, heja, heja äggen! :)

2014-01-30 @ 11:26:16
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Frida

GRATTIS!!
hejar på ägget jag också :)

Svar: Yeay! Tack för grattiset, åtminstone ett steg på väg.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-01-30 @ 20:53:48
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0