Drömmar om barn

Jag är ganska munter. Jobbet går bra om än stressigt, och nu i vår ska jag läsa lite på distans vid sidan av, i ett ämne som jag tror kan bli ganska intressant. Jag är bara tacksam att jag får fylla mitt huvud med annat än grubblerier och oro.
Hörrni, jag har tänkt. Det var jättetråkigt med mitt pocherade ägg nu då...! Givetvis. Men jag har alla möjligheter att ta revansch nu och få ett nytt ägg! Kanske till och med två? Jag har verkligen inget emot att få tvillingar. Tvärtom, jag skulle bli överlycklig. Det verkar vara häftigt att få två för en. Två unika - men ändå - lika barn. Och om det nu är så jäkla jobbigt och snårskogsjävligt för mig att ens bli gravid så kanske jag kan nöja mig där och då, med mina två små. Det är ju också en tanke.Jag hoppas ju på en (1) äggblåsa nu, men alla har sitt sätt att hantera motgångar på och ta sig igenom trista passager i livet. Mitt är att drömma och fantisera mig bort. Det är inte en slump att jag ofta drömmer på natten, långa invecklade historier som inte alltför sällan innehåller barn, babies och graviditet.Mitt liv måste innehålla barn. Även om de just nu bara är konstverk i mitt huvud...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0