Grattis till plussen!

Två av mina favoritbloggare har plussat, Anna och Frida. Den ena via ivf och den andra genom Pergotime. Vilken lycka, jag har ju följt tjejerna på deras väg och det ger ju hopp till en själv - kan dom kan väl jag?

 

Samtidigt, återigen påminns jag om min egen längtan och den lilla cystan som tvingar mig att vänta längre på att ta ett nytt kliv fram mot min dröm. Jag vill inte hamna efter. Jag vill inte vara någon "veteran" eller expert på fertilitetsbehandling. Jag vill helst vara någon som hoppsan hejsan nu är jag visst gravid. Fast det loppet är ju kört sen länge, att bli överraskat oplanerat gravid.

 

Tillbaka till jobbet...



Kommentarer
Frida

Det kommer bli din tur, det är bara så in i helsike psykisk påfrestning av att bara stå bredvid och vänta.. Jag känner mig så
Egoistisk och elak som skriver ut hur glad jag är, för ett par veckor sedan var jag på andra sidan precis som du, dock med mindre behandlingar i ryggen vilket gör att man känner sig ännu mer elak mot er andra som har kämpat så mycket längre.
Jag hoppas och håller tummarna för er! Och som jag har skrivit innan 2014 ska bli ett bra år för så många som möjligt!

Hur går det med cystan? Har den minskat/försvunnit helt?

Svar: Och jag i min tur kan känna mig oförskämt gnällig eftersom vi bara hållit på i ett år med behandlingar, och knappt 1,5 år totalt medan vissa kämpat i flera år och dessutom har åldern som negativ inverkan. Så allt är relativt ;) Jag blir jätteglad att läsa om tjejer m pco som lyckas! Hade ingen lyckats hade jag ju varit i sämre läge också men nu vet jag ju att pco inte är samma sak som infertilitet! Det krävs bara lite extra skjuts. Kommer du fortsätta att blogga?
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-27 @ 13:49:17
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
dujaghanvi

Tack för ditt uppmärksammande, jag blir rörd över att du är så glad för min/vår skull! Jag längtar tills du slänger upp den där bilden med graviditetstestet, när er lilla bebis är på gång, som förmodligen kommer vara lik sin far! :) Du är duktig som kämpar på - glöm aldrig det - stark!

Svar: Tack :) börjar grina nu... är lite känslig.. och trött...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-27 @ 15:47:32
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Frida

Jag kommer fortsätta blogga, och jag vore glad om du vill fortsätta och följa med på resan.. :)
Jag håller helt med dig, jag såg så svart på framtiden när jag fick min diagnos, hela världen rasade under mina fötter och jag fick sakta bygga upp den igen.. men när jag fick se att den ena efter den andra lyckades trots svårigheter lyckades mitt lilla ljus tändas igen, och nu vet jag att det faktiskt går.. och kan jag så kan banne mig du också! :) tillsammans är vi starka och hoppet är det sista som lämnar en människa.!
Jag längtar tills jag kan komma in på din sida och få se ett fint positivt gravtest! :)

Svar: Ja, det går - men nån måste ju vara sist, eller hur? :/ Men jag hoppas att jag snart får lägga upp ett likadant positivt graviditetstest som ni!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-02-27 @ 20:52:26
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0