Gravid 37+5: Föräldrautbildning

Nu är vi föräldrautbildade, jag och sambon. Det var en gruppträff med några andra blivande föräldrar. En förlossningsfilm fick vi se, och såklart blev man rörd, det räckte med en närbild på en mamma med lustgas i högsta hugg och en pappa bakom som ler mjukt och masserar henne över ländryggen för att ögonen skulle bli lite rödfuktiga och näsan snuvig. Snart är vi där. Det hissnar i magen. När kommer förlossningen starta? Hur kommer värkarna kännas? Hur länge kommer det hålla på? Kommer jag skrika, få panik eller bli rädd? Hur känns det att krysta? Hur kommer det kännas att få upp henne på bröstet? Hur kommer hennes lilla ansikte se ut, och hennes små händer? Hur kommer första amningen kännas?

Jag längtar! Och ängslas...


Kommentarer
Hannah

Min första förlossning brölade jag som en kåt älgtjur i lustgasmasken, inte alltid för att det gjorde ont utan för det var ett skönt motstånd. Hade ont i halsen dagen efter :D

Svar: Lät kul! Skriver upp halstabletter på inköpslistan ;)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-17 @ 22:29:49
URL: http://mammasnart5.blogspot.com
Frökenherman

<3

Svar: Det blev en tom kommentar :)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-12-18 @ 10:41:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0