Gravid 19+1: Nu känner jag mig gravid

Nu i vecka 20 börjar jag äntligen känna mig gravid. Magen putar rund, om natten vaknar jag av att urinblåsan känns sprängfylld och sist men inte minst känner jag sen en vecka tillbaka små fosterrörelser som påminner mig om att det bor någon i min kropp.

Efter ultraljudet blev jag flyttad en dag framåt så nu är vi beräknade till "rätt sida" året, den 1 januari 2015. Med det menar jag främst att för barnets skull är 1 januari  att föredra än att fylla år på nyårsafton, och så var jag mer rädd att bli flyttad närmare julafton så en dag framåt är ett led i den riktningen. Vill gärna ge barnet en "egen" dag som inte är en högtidsdag.



Kommentarer
Mirakelbarnet

Avskyr när folk ska benämna januari som rätt sida av året... Är ju själv så hiiimla lycklig för mitt lilla decemberbarn <3

Svar: Haha förlåt! Jag tycker bara mest för barnets skull att 1 januari är bättre än att fylla år på nyårsafton, och så var jag mer rädd att bli flyttad närmare julafton. Vill gärna ge barnet en "egen" dag som inte är en högtidsdag.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-08-09 @ 22:02:01
URL: http://mirakelbarnet.vimedbarn.se
Hannah

Jag fattar precis vad du menar! Skit samma när barnet kommer för mig, men för barnets skull så verkar det inte så kul att fylla år sista dagarna i december. Min bästa vän fyller år på julafton och hon tycker inte det är någon höjdare heller. Men för mig blir det nog den 25 dec om jag får gissa. Och med Elis gissade jag 22 jan och det blev 23e, och Vega prickade jag exakt rätt gissat den 12e dec hihi ;)

2014-08-10 @ 20:00:42
URL: http://mammasnart5.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0