Nu vet mottagningen också

"Jag är gravid".

Meningen var mjuk och ovan att säga. Jag hade redan bestämt mig för att jag ville berätta nyheten direkt till dom eftersom jag har så nära till sjukhuset. Jag gick över idag utan bokad tid. Sköterskan gratulerade och gav mig en kram.

"Nu vet jag inte vart jag ska fortsätta gå", sa jag och sjönk ner på stolen.

"Du ska väl komma tillbaka och titta med ultraljud?" sa hon förvånat. "Bara om du vill såklart.

"JA! Jag trodde inte ens dom skulle fråga! Hon tog fram sina lilla snurra och så bokade vi en tid för vul när jag är i vecka 7 och lite till. Förhoppningsvis får vi se ett litet hjärta slå.

Därifrån om allt är bra får jag gå vidare till mvc, hon tyckte att jag skulle ringa redan nu för hälsosamtal och kostråd, men jag känner inte riktigt för det än. Kanske nästa vecka...

Vul om tre veckor. Ett nytt datum att längta till!



Kommentarer
Dujaghanvi

Tre små fantastiska ord! :)

2014-04-30 @ 12:31:54
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Mariadottir

Åh vilken oändlig lycka! Jag är så otroligt glad för er skull! :)

2014-04-30 @ 13:12:39
URL: http://mariadottir.wordpress.com
Emma

ÅÅh! Va glad jag blir! Och vilken otrolig känsla! Du är värd det här, och tack för att du finns. Tack för att du ger mig inspiration och hopp. TACK för att du inte slutar kämpa. Tack, Tack, Tack! Enorma kramar, Emma.

Svar: Vad fint du skriver, verkligen :) tack själv!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-30 @ 13:26:18
Tanja

Grattis !

Svar: Tack!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-30 @ 15:06:28
URL: http://tannaodevil.blogg.se
Frida

Total lycka!!! :)

Svar: Jaa =)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-30 @ 18:25:07
URL: http://intesjalvklart.bloggplatsen.se
Ennyfasilivet

Vad kul, grattis!! Du har verkligen förtjänat det här <3 tänkte även passa på att tala om en märklig sak, i söndags efter att jag kommenterat hos dig så gick jag tillbaka till badrummet för att titta på mitt test. Det var tjuvtestardag då, och den riktiga var idag, onsdag. Och vet du vad! Testet var positivt!! Blev helt chockad. Jag tror jag ligger ca 6 dagar efter dig, ska bli spännande att läsa din blogg och jämföra med mig själv :) och hoppas verkligen att allt ska gå vägen för oss!! Stor kram!

Svar: Nej men vad roligt!!! Grattis!!!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-30 @ 20:36:04
URL: http://ennyfasilivet.blogg.se
Tina

Det sjukaste hände idag. Min svägerska och hennes kille berättade idag att dom ska ha barn 1 vecka efter oss. Hur sjukt?! När vi berättade stt vi ska ha barn för dom till påsk visste dom ännu inte att dom väntade smått. Galet kul...får man säga att man är jätteglad att vi fick ett plus före dom...tror jag hade brutit ihop om det var deras tur först.

Svar: Oj okej! Kul för era barn att få så nära kusiner. Men lite oroväckande kanske, om det går fel för nån av er så är det jobbigt att följa nån så nära...
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-30 @ 22:41:54
Jennie

Stort grattis!!!! Hoppas att allt går bra. Hittade hit via familjeliv och din fråga och kände att jag lika gärna kan svara dig här. Jag svarade ja på frågan om första graviditeten slutade i missfall men jag var gravid med tvillingar så en liten finns kvar och på söndag går vi in i v38.
Ska bli spännande att följa din resa och som sagt så hoppas jag verkligen att detta ska gå vägen för er!!!!

Svar: Åh vilken tur att du fick behålla ena! Du får gärna följa med.
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-05-01 @ 20:21:56
URL: http://lillapyret.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0