Ingen tävling

Jag har använt ordet omsprungen. Min släkting som nu är gravid var inte ens ihop med sin kille när vi började försöka få barn. Nej, det är inte en tävling men nog känns det som att en del har en massa hopp, hinder och gropar på sin bana, som dessutom är orättvist mycket längre, medan andra kan hoppa in direkt på slutspurten och ta hem priset direkt - och knappt hinna bli svettiga.
Det är ingen tävling men ibland känns det precis så. En tävling med ett första pris i form av ett barn och just nu känner jag mig just omsprungen varje gång någon meddelar sin graviditet.


Kommentarer
Lillajag

Känner precis samma sak! Känslan är skitjobbig, det känns som typ alla i ens närhet blir gravida på första försöket eller andra. Men jag är inte bitter, avundsjuk och ledsen...

Svar: Ja, att det kan hända känns helt otänkbart för mig. Vad då, bli gravid utan att kolla med VUL först och utan springa på apoteket? Går det? Eller det här "jag och min man tänker blir det så blir det". Så de har bara sex lite då och då utan att kolla när ägglossning är, och så en dag blir det plus??? Knäppt! =)
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-21 @ 16:08:47
URL: http://vagentillettbarnmedpco.blogg.se/
Sandra

Känner verkligen exakt samma sak. Varenda ny graviditet känns som ett hårt slag i magen eller en smäll på käften. Eller båda samtidigt. ..:-(

2014-04-21 @ 23:27:47
dujaghanvi

Känner precis samma sak, alla år man blivit omsprungen av folk som inte ens hade träffat varandra när vi hade börjat försöka, som hade ett barn innan vi hade tagit oss fram i ivf-kön..så jävla irriterande rent ut sagt. Livet är väl inte rättvist, du är inte ensam med känslan, hoppas det hjälper lite iaf! Håller tummarna så hårt för er!

2014-04-22 @ 21:55:19
URL: http://dujaghanvi.blogg.se
Ivana

Exakt samma här! Har oxå pco, o vi har försökt i 4 år o alla blir gravida till höger o vänster såna som inte ens vatt ihop ett år. Varför ska d va så lätt för vissa o så svårt för vissa? Jag har nästan börjat se det som omöjligt att jag någonsin kommer att få ett plus eller bli mamma. När denna mens kommer (antagligen helgen som kommer) börjar jag med gonal-f injektioner. Kört ett antal pergokurer men utan resultat. Hoppas o ber att sprutorna ska göra susen!!'

Svar: Hej Ivana! För mig gav Puregon resultat till skillnad från Pergotime. Så jag håller tummarna! 4 år är lång tid men för varje ny behandling man testar ökar ju chansen. Lycka till!
Tjejen bakom Kampen mot pco

2014-04-23 @ 22:31:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Kampen mot PCO

Drömmen om ett barn - äntligen gravid!

RSS 2.0